- akovacs
- 0 Comments
- 492 Views
A Nemzeti- és Hírközlési Hatóság (NHMM) mérései alapján a rádióhallgatók száma országosan 5.2 millió, míg a „legalább hetente egyszer rádiót hallgatók” száma 7.5 millió. Budapesten naponta 800 ezren, hetente legalább egyszer pedig 1.2 millióan hallgattak rádiót
A 2023-as Médiapiaci Jelentésből az is kiderül, hogy a felsőfokú végzettségűeknél folyamatosan emelkedett a rádiózással töltött idő az elmúlt években. (Míg a főiskolai vagy egyetemet végzettek 2019-ben 140 percet rádióztak naponta, addig ez a szám 2022-ben már 161 perc volt.)
A budapestiek is egyre többet rádióznak: a 2019-es 118 perccel szemben tavaly már 134 percet töltöttek naponta hallgatással.
Kiszámíthatóság, kényelem, otthonosság
A Médiapiaci Jelentés beszámolt a Kantar Hoffmann – Scores Group Miért rádió kutatásáról is, amelyben 16-30 éves, rendszeres rádióhallgató fiatalok rádiózási szokásait vizsgálta és amelyből kiderült, hogy a 16-22 éves korosztály a legszívesebben online audiotartalmakat fogyaszt, de az életkor előrehaladtával nő az igény a hagyományos rádiózás iránt. Bár a rádiózás eszközhöz/helyhez kötött, „ez a kötöttség ugyanakkor egyfajta biztonságot, kiszámíthatóságot, kényelmet és otthonosságot is jelent” a fiataloknak.
Ami nem elérhető az okostelefonon, az nem létezik
A kutatásból az is világosság vált, hogy ami nem elérhető az okostelefonon, az a fiatalok számára nem létezik. A készülékeiken egyszerre, egymás mellett fogyasztják a különböző platformokat, formátumokat, tartalmakat. A nap rutinjuk részévé válik.
A legmeghatározóbb médiafogyasztási tevékenységük a közösségi média folyamatos használata; a rádióhallgatás (és a hírolvasás) a reggeli-délelőtti óráikra jellemző, relevanciája pedig a nap során fokozatosan csökken.