- akovacs
- 0 Comments
- 254 Views
A rádió beindítja a fantáziát
Nagy Marcell, a MiértRádió iparági összefogás vezetője volt a Marketing & Média magazin Business Lounge -ának vendége, aki megpróbált jónéhány tévhitet eloszlatni a rádiózással kapcsolatban.
Szerinte nem igaz, hogy a vizuális reklámok alkalmasabbak lennének a reklámüzenetek átadására, mint a rádió. Utóbbi ugyanis a a fantáziát indítja be. Az is kiderült, hogy a rádió nem csak egy promóciós eszköz és az is elhangzott, hogy nem csak autóban hallgatják. 10 és 16 óra között 5,9 millió embert érnek el a rádiók. Fizikai és szellemi munka, utazás vagy bevásárlás alatt is lehet hallgatni. És már rég nem csak FM/AM-en jut el a hallgatókhoz: az online, streamelt hallgatás a hallgatási pillanatok 46%-át teszi ki. Applikáción keresztül pedig a hallgatók 24%-a rádiózik.
Vagyis a rádió bárhol, bármikor ott lehet. És ott is van.
A rádiós iparág fontos edukációs feladata, hogy mindenkit megtanítson arra: nem szükséges rádiókészülék a rádióhallgatáshoz. Ahogy a reklámpiaci szereplőknek is segíteni kell újra felfedezni a rádiót. Hiszen „a klasszikus újból lehet trendi”. Az iparágnak ugyanis sokkal komolyabb szeletet kellene elfoglalni a reklámtortából a jelenlegi 3,9% -os adatoknál. És bár Marcell szerint az elmúlt években ez a szám folyamatosan növekedett, még nem vetekszik az európai átlaggal, ahol ez a mutató jelenleg 4-12% között van.
Nagy Marcell beszélt arról, hogyan befolyásolhatja a mesterséges intelligencia a rádiós piacot és arról is, milyen online jelenlétet ajánl a rádióknak.