- akovacs
- 0 Comments
- 240 Views
Újra Nagy Rádiós Nap
Másodszor rendezték meg a MiértRádió? iparági összefogás által életre hívott Nagy Rádiós Nap-ot, ahol kutatási eredmények és esettanulmányok bemutatásával támasztották alá, hogy a technológia fejlődésével ugyan folyamatosan változnak a tartalomfogyasztási szokások, a rádiózás még mindig sokak számára vonzó.
A 15 éves és annál idősebb magyar lakosság 67%-át naponta eléri a rádió, hetente pedig 88%-uk rádiózik.
A hallgatók naponta közel 4 órát töltenek rádiózással – a legtöbbet otthon (77%) hallgatják. A munkahelyen 30 százalékuknál, autóban pedig 57 százalékuknál szól a rádió.
És bár sokan tartottak attól, hogy a technológiai fejlődés eltávolítja a fiatalokat a rádiózástól, a rádióhallgatástól, kutatások bizonyítják, hogy a 15–29 éves korosztály 86 százalékát érik el a rádióműsorok hetente és átlagosan több mint 3 óra 21 percet rádióznak. 61 százalékuk interneten, 54 százalékuk hagyományos rádiókon, míg 23 százalékuk appokon keresztül „fogyaszt”.
A konferencia egyik meghívott előadója, Ciaran Cunningham, a Radiocentre Ireland vezérigazgatója azt mondja: „Nem igaz, hogy a rádiót temetni kell. A technikai fejlődés inkább segített a rádiózásnak, a smart speakerek, airpodsok, és az összes olyan technológiai vívmány, amit magunk körül látunk, elősegíti, hogy bármikor kapcsolódni tudjunk egy-egy adóhoz. Ez pedig óriási erőnek számít. A televízióra mindez máshogy hatott, mert ahhoz, hogy tévét nézzünk, még mindig le kell ülni a kanapéra. Rádiót viszont most már bárhol bármikor hallgathat az ember, ezáltal pedig növekszik a közönsége. A rádiózás elsősorban nem a zenehallgatásról szól, hanem a műsorvezető és a hallgató közötti interakcióról. Amikor fiatal voltam, a zenehallgatásra ott volt a lemezjátszó vagy a hifitorony, ma pedig itt a Spotify – valójában ez helyettesíti a régi eszközöket, nem a rádió.”