2024: növekedés és új lehetőségek

2024: növekedés és új lehetőségek Matt Payton, a londoni székhelyű Radiocentre vezérigazgatója szerint 2024 a lehetőségek és a növekedés éve lehet a rádiók és az egész audio iparág számára. Szerinte a fél évszázados szakmai eredmények, kutatási adatok és a folyamatos innovációk olyan versenyelőnyt biztosítanak a rádiózásnak, amellyel sok „újabb média” nem rendelkezik és valószínűleg soha nem is fog. Matt azt …

Tovább olvasom

Júliustól csak regisztrált reklámeszközön lehet hirdetni

Júliustól csak regisztrált reklámeszközön lehet hirdetni Február 1-ig lehet bejelenteni a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nyilvántartásába azokat a reklámeszközöket, amelyek kihelyezésére településkép-védelmi szempontból szabályszerűen került sor. Ezeket az NMHH – a tulajdonos kérelmére – felveszi a nyilvántartásába. Az NMHH Hivatala ugyanis közreműködik az országos településképvédelmi feladatok ellátásában és e feladatkörében vezeti az országos reklámkatasztert. 2024. július 1-jétől nem helyezhető …

Tovább olvasom

Mitől jó egy rádiós – a rádiósok szerint?

Mitől jó egy rádiós – a rádiósok szerint? Számtalan cikket lehet olvasni arról, milyen tulajdonságokra van szüksége egy jó rádiósnak a programming szakemberek vagy a társadalomtudósok szerint. És persze a hallgatók is ezer helyen elmondják, leírják, kommentelik, milyen a „jó” rádiós. De most végre a rádiós műsorvezetőket is megkérdezték. Akik elmondták, szerintük milyen képességek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy valaki igazán kiemelkedő …

Tovább olvasom

Kiderült, hol és milyen zenét hallgatnak a magyar gyerekek

Kiderült, hol és milyen zenét hallgatnak a magyar gyerekek A rádió megelőzi a televíziókat és a zenecsatornákat abban a reprezentatív felmérésben, ami a 8-14 éves magyar fiatalok zenehallgatási szokásait vizsgálta. Az eredményeket a ProArt Zeneipari jelentés  legfontosabb észrevételeivel együtt a Music Hungary konferencián ismertették. A Dal+Szerző magazin beszámolója alapján az senkit nem lepett meg, hogy korosztálynál toronymagasan (79%) nyert a mobiltelefonos …

Tovább olvasom

A rádió beindítja a fantáziát

A rádió beindítja a fantáziát Nagy Marcell, a MiértRádió iparági összefogás vezetője volt a Marketing & Média magazin Business Lounge -ának vendége, aki megpróbált jónéhány tévhitet eloszlatni a rádiózással kapcsolatban. Szerinte nem igaz, hogy a vizuális reklámok alkalmasabbak lennének a reklámüzenetek átadására, mint a rádió. Utóbbi ugyanis a a fantáziát indítja be. Az is kiderült, hogy a rádió nem csak egy …

Tovább olvasom

Újabb fél évre elengedik a műsorszolgáltatási díjat

Újabb fél évre elengedik a műsorszolgáltatási díjat 2024. június 30-áig mentesíti a kormány a rádiókat a negyedéves médiaszolgáltatási díjfizetési kötelezettség alól. A Magyar Közlönyben december 12-én jelent meg „a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény médiaszolgáltatási díjfizetési kötelezettségre vonatkozó szabályainak a veszélyhelyzet során történő eltérő alkalmazásáról szóló 544/2022. (XII. 22.) Korm. rendelet” módosítása, amely alapján „az Mttv. 42.  §-a …

Tovább olvasom

Még mindig dobogós a rádió

Még mindig dobogós a rádió Bár néhányan már kongatták a vészharangot a rádiózás felett, a legújabb felmérések alapján az emberek még mindig szívesen és sokat rádióznak. Olyannyira, hogy az okostelefonok és a televízió után a rádió került a dobogó harmadik fokára azon a kutatáson, amely az amerikaiak médiafogyasztási szokásait vizsgálta – míg például a podcastok csak a 14. helyen állnak. …

Tovább olvasom

Ne csak a készülékre támaszkodj!

Ne csak a készülékre támaszkodj! Kutatók szerint érdekes kihívással szembesülnek majd azok a rádiók, amelyek csak hagyományos sugárzással juttatják el a műsorukat a hallgatókhoz. A JacobsMedia friss amerikai felmérése alapján ugyanis a „millennial”, vagyis az 1980 és 2000 között született hallgatóknak már csak a fele birtokol otthon hagyományos rádiókészüléket. (A GenX – az 1965 és 1980 között születettek – esetében …

Tovább olvasom

Hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a rádiózást?

Hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a rádiózást? – Valóban előfordulhat, hogy 2, 3 vagy 5 év múlva már csak számítógépek által létrehozott „műsorvezetők” beszélnek majd 2 dal között? Mennyire kell attól tartani, hogy egyik napról a másikra eltűnnek az emberek, a személyiségek erről a piacról? – Meggyőződésem, hogy a legutolsó tevékenység, amit a mesterséges intelligencia (MI vagy persze angol …

Tovább olvasom

Egyre közelebb a műszeres mérés

Egyre közelebb a műszeres mérés A televíziós nézettséghez hasonlóan a rádiók hallgatottságát is műszeres méréssel biztosítaná a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A tesztelés már három fázison is túljutott, most nagyobb mintán tesztelik majd a technikát. A műszeres mérés pontosabb adatszolgáltatást tesz lehetővé, mint a naplós, telefonos kikérdezés. Nem az emlékekre épít, hanem a tényleges rádióhallgatásra. Sokáig nem volt …

Tovább olvasom