Bár néhányan már kongatták a vészharangot a rádiózás felett, a legújabb felmérések alapján az emberek még mindig szívesen és sokat rádióznak. Olyannyira, hogy az okostelefonok és a televízió után a rádió került a dobogó harmadik fokára azon a kutatáson, amely az amerikaiak médiafogyasztási szokásait vizsgálta – míg például a podcastok csak a 14. helyen állnak.
Az idén nyáron, 27 ezer fős mintán végzett kutatás során arra jutott a JacobsMedia, hogy az amerikaiak a legszívesebben az okostelefonjukon fogyasztanak médiatartalmakat (93%-uk használja). Ezt követi 86%-kal a televízió/videó (legalább napi 1 óra használat) és rögtön a harmadik helyen ott az AM/FM rádió, 83%-kal (szintén a napi legalább 1 óra rádióhallgatás számít).
Az első tízben helyet kapott még a nyomtatott sajtó (4. hely, 80%); a streaming videók (5. hely, 76%); a hír/rádiós/zenei applikációk (6. hely, 74%) és talán meglepő, de a social media a 72%-ával csak a 7. helyre szorult. A helyi online hírlevelek és a streaming audiok mellett a tableten fogyasztott médiatartalmak fértek bele az első tízbe.
A podcastok 39%-os eredménnyel a 14. helyen állnak.