Kutatók szerint érdekes kihívással szembesülnek majd azok a rádiók, amelyek csak hagyományos sugárzással juttatják el a műsorukat a hallgatókhoz.
A JacobsMedia friss amerikai felmérése alapján ugyanis a „millennial”, vagyis az 1980 és 2000 között született hallgatóknak már csak a fele birtokol otthon hagyományos rádiókészüléket. (A GenX – az 1965 és 1980 között születettek – esetében ez a szám 64%, míg a „boomerek” – 1946 és 1964 között születtek – 80%-ának van működő rádiókészüléke.)
Ráadásul a számok még figyelemfelkeltőbbek, ha az elmúlt öt év növekedését (pontosabban csökkenését) nézzük: 2018-ban még a „millennial” generáció 68%-a birtokolt otthon rádiókészüléket, míg a „GenX” esetében ez a szám 81% volt.
Jó hír, hogy ezek a hallgatók nem fordulnak el a rádiótól, csupán más platformokon hallgatják azt, vagyis a közeli és távoli jövőben felerősödik a mobil applikációk, a streaming oldalak és az egyéb online felületek szerepe, ahol az eddigi hagyományos műsorkészítés mellett rengeteg hozzáadott értékkel szolgálhatjuk ki a hallgatóinkat.