- akovacs
- 0 Comments
- 504 Views
Megöli-e bármi a rádiót?
Sokan, sokszor temették már a rádiót, a rádiós piacot. Elég csak felidézni, hogy 1981. augusztus 1-jén a Music Television (MTV) a „Video Killed The Radio Star” c. The Buggles dal klipjével indult az Egyesült Államokban.
Sokan azt várták, hogy leáldozik a rádiózásnak.
Aztán 42 évvel később az MTV egyre kevesebb klipet és egyre több valóságshowt ad, mi pedig még mindig rádiózunk és a hallgatóink még mindig hallgatnak minket.
Az internetes streaming szolgáltatások elindulásakor is többen kongatták a vészharangot, hiszen ha a fogyasztók maguknak készíthetnek lejátszási listát egy majdnem végtelen adatbázisból, miért választanák a rádiók zenei szerkesztője által összeállított kínálatot?
Az elmúlt években aztán sok érv született a rádiózás mellett és egyelőre a tapasztalatok is azt mutatják, jó darabig nem kell még aggódnunk. (Persze megnyugodva hátradőlni sem szabad!)
Mutatjuk a legfontosabb érveket:
- A rádió ingyenes.
- Mindenki számára elérhető, nem csak az előfizetőknek vagy feliratkozóknak.
- A legtöbben vezetés közben még mindig rádiót hallgatnak.
- A hazánkban elérhető 165 csatornából álló földfelszíni rádiós kínálatból mindenki talál az érdeklődésének, hangulatának megfelelőt.
- A rádió informál, szórakoztat, megnyugtat, feldob, kiszolgál, tanít…
- A rádió nem csak eléri a közönséget – közösséget is épít. Egyes műsorok, műsorvezetők komoly hatással vannak a hallgatóikra, a környezetükre és jelentős erőt képviselnek. Összehozzák az embereket és motiválják őket.
- A rádiósok időről-időre bebizonyítják, micsoda erő rejlik a médiumban: jótékonysági ügyek esetén vagy akár katasztrófahelyzetben gyorsan és hatékonyan tudnak reagálni, segíteni vagy akár csak információt közölni.
- A rádió sokkal több, mint egy jól szerkesztett lejátszási lista: a rádió, a rádiósok a velünk élő családtagok és barátok.
Nem, mi nem gondoljuk, hogy a közeljövőben a hallgatók nagy része önként elbúcsúzna ettől a családtagtól.